Twórczości Mrożka należy się większa uwaga i mniej tandetna sceneria. Jeśli umieścimy twórczość jednego z najważniejszych polskich dramatopisarzy w skansenie, na wysyp nowych realizacji jego tekstów trudno liczyć - o spektaklu "Czarowna noc. Męczeństwo Piotra Ohey'a" w reż. Macieja Englerta z Teatru Współczesnego w Warszawie, prezentowanym podczas Festiwalu R@Port w Gdyni pisze Łukasz Rudziński z Nowej Siły Krytycznej.
Ruszyła III edycja Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port. Tradycyjnie już pierwsze dni festiwalu wypełniają przede wszystkim imprezy towarzyszące. Wzbogacenie R@Portu o finał Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej - największej w kraju nagrody za najlepszy tekst dramatyczny - wyraźnie podniosło rangę wydarzeń poprzedzających pokazy spektakli. Nim jednak wyłoniono zwycięzcę konkursu na najlepszy dramat, licznie zgromadzona publiczność mogła posłuchać dramatów nominowanej piątki finalistów podczas prób czytanych. Opiekę reżyserską nad czytaniami powierzono Weronice Szczawińskiej ("Trash Story" Magdy Fertacz), Agnieszce Olsten ("Moja wina" Marka Pruchniewskiego), Aldonie Figurze ("Nasza klasa" Tadeusza Słobodzianka), Joannie Puzynie-Chojce ("Cukier Stanik" Zyty Rudzkiej) oraz Bartoszowi Frąckowiakowi ("Biały Dmuchawiec" Mateusza Pakuły). Werdykt kapituły Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej z pozoru był dość zaskakujący, ponieważ dał prymat ucze