Po raz czwarty Gdynia gościła produkcje powstałe na kanwie polskich sztuk współczesnych. W ciągu pięciu dni publiczność obejrzała piętnaście spektakli. Przedstawienia konkursowe oraz zwiastun nowej formuły festiwalu - nurt "R@Port Europa" zostały poprzedzone cyklem wydarzeń związanych z drugim finałem Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Najbardziej prestiżowa polska nagroda dramatopisarska przypadła Mariuszowi Bielińskiemu za "Nad", sztukę napisaną w formie poematu, w którym melodyczne frazy przypominające biblijne psalmy układają się w uniwersalną opowieść o winie i karze. Autor posłużył się perspektywą drobnomieszczańskiej społeczności - z kilku przeplatających się wątków fabularnych na plan pierwszy wysuwa się historia chłopaka niesłusznie skazanego za morderstwo. Quasi-biblijna, pełna metafor narracja oraz detaliczna precyzja opisu z niezwykłą ostrością wydobywają okrucieństwo zemsty za niepopełnioną zbrodnię. Wraz z dramatem B
Tytuł oryginalny
R@port dużych możliwości
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 10