EN

22.05.2018 Wersja do druku

R@Port bez olśnienia

XIII Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych R@Port w Gdyni. Piszą Grażyna Antoniewicz i Jarosław Zalesiński w Polsce Dzienniku Bałtyckim.

13 Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych R@Port, który odbywa się w Gdyni, pokazał, że nowy Mrożek ani Różewicz jeszcze się nie pojawili. Było poprawnie, momentami ciekawie, lecz bez olśnienia. W tym roku główną nagrodę otrzymała sztuka Magdaleny Fertacz "Puppenhaus. Kuracja" w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego z TR w Warszawie. Jury w uzasadnieniu werdyktu napisało: "Zdecydowaliśmy się docenić wyzwanie, jakie postawili przed sobą i widzami twórcy spektaklu, który odważnie podejmuje temat wypartej i niewygodnej pamięci." Kobiety z domku dla lalek Zasiadamy na widowni, scenę przecinają tory kolejowe, pomalowane fluorescencyjną zieloną farbą. Prowadzą wprost do krematoryjnego pieca, z którego wysypują się białe, pluszowe cegły. Z gruzów wyłaniają się ofiary - więźniarki zmuszane do prostytucji przybyły, aby opowiedzieć nam swoje historie w landrynkowej scenerii domku dla lalek. Seks ujęty został w dramacie w metaforę kwiatów - frywoln

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

R@port bez olśnienia

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Dziennik Bałtycki nr 117