25.05.2015 Wersja do druku

R@Port: bardzo dobry, źle że ostatni w takiej formie

Gdyby szukać jakiegoś ważnego wniosku po tegorocznym R@Porcie, może się on okazać dość zaskakujący: z konkursowych spektakli wynika bowiem dość jasno, że współczesna polska dramaturgia współczesną Polską dramatycznie nie jest zainteresowana - pisze Przemysław Gulda w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.

Monika Strzępka i Paweł Demirski, jedni z najbardziej cenionych dziś twórców teatralnych w Polsce, wyjechali z Gdyni - nie po raz pierwszy zresztą - z główną nagrodą festiwalu R@Port. W sobotę wieczorem w Gdyni zakończyła się kolejna, dziesiąta edycja Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port. Podczas gali w siedzibie organizatora imprezy, Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza, rozdano cały zestaw nagród - w tym roku, po zmianach w regulaminie, dużo większy niż zwykle. Najważniejszy laur festiwalu, Nagroda Główna i 50 tys. zł, trafiła w ręce Moniki Strzępki, reżyserki spektaklu "Nie-boska komedia. Wszystko powiem bogu!" [na zdjęciu] na podstawie dramatu Pawła Demirskiego, produkcji Narodowego Starego Teatru w Krakowie. Widzowie swoją Nagrodę Publiczności przyznali sztuce "Tato" Artura Pałygi w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej, zrealizowanej w Teatrze Bagatela w Krakowie. Tego samego wieczoru wręczona została Gdyńska Nagroda Drama

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

R@Port: bardzo dobry, źle że ostatni w takiej formie

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Trójmiasto online

Autor:

Przemysław Gulda

Data:

25.05.2015

Festiwale