O 50. edycji Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT w Szczecinie pisze Mehdi Moradpour w Theater der Zeit.
Każde przekroczenie tradycji wywołuje strach. Bo chce ułożyć jakiś przeciwny świat i wymaga upłynnienia konwencji. Muzyka uwolniona od logos, przekracza granicę słowa. Posługuje się dźwiękową imaginacją, tak niczym ciszą, jak mawiał John Cage. Poprzez nuty daje nieobecnym lub martwym dźwięki i głosy. Muzyka może w ten sposób wytworzyć świat polifonii. Kontrapunkt, dosłownie "nuta kontra nucie", oznacza technikę muzyczną wynajdowania przeciwnych dźwięków dla podanych następstw dźwiękowych. Powstają z nich nowe przebiegi melodyczne i harmoniczne, a jednocześnie zostaje podkreślona ich niezależność. Podobnie 50ta edycja Festiwalu Kontrapunkt, która odbywała się od 17 do 26 kwietnia 2015 roku w Szczecinie (z przedstawieniem na otwarcie w Schwedt i dwoma teatralnymi odwiedzinami w Berlinie), konfrontowała publiczność z niezwyczajnymi przyzwyczajeniami wzrokowymi i z poszerzonym pojęciem teatru. Teatr powinien przeglądać realność i równoc