EN

12.01.2003 Wersja do druku

Punkt krytyczny maestrii

Mikołaj Grabowski, znany teatralny tropiciel i demaskator odwiecznych polskich wad narodowych, re­żyser tak ważkich w materii te­goż tropicielstwa i demaskatorstwa przedstawień, jak: "Opis obyczajów I" i "Opis obyczajów II", według staropolskiej prozy Jędrzeja Kitowicza, nade wszystko zaś - "Trans-Atlantyku" wg powieści Witolda Gom­browicza, znów sięgnął po dzie­ło tego ostatniego. Parę lat temu mogliśmy w Te­atrze TV zobaczyć skromną Gra­bowskiego wersję Gombrowiczowskiego arcydzieła "Dziennik", te­raz, ściślej - od wczoraj, na Dużej Scenie Narodowego Starego Teatru, dane nam jest oglądać spektakl "Tango Gombrowicz". Scenariusz na motywach "Trans-Atlantyku" i "Dziennika" napisał Mikołaj Gra­bowski i, rzecz jasna, on też całość samodzielnie wyreżyserował. Pierw­sza to Grabowskiego autorska reali­zacja w teatrze, którego parę miesię­cy temu został dyrektorem. I wziąw­szy pod uwagę, że z powodu "Tanga Gombrowicz" jednego wieczoru de�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Punkt krytyczny maestrii

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 9S

Autor:

Paweł Głowacki

Data:

12.01.2003

Realizacje repertuarowe