EN

8.06.2005 Wersja do druku

Pułapka prostych gestów

"Steak House" w choreogr. Gillesa Jobina i "Jak widzi to królik" Grupy 7273 na Festiwalu Tańca Współczesnego ciało_umysł. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

Z każdym dniem Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego ciało_umysł, pogrążamy się w smutnym przekonaniu, iż trudno jest dziś stworzyć zajmujący spektakl. Sztuka tańca coraz rzadziej posługuje się własnym, oryginalnym językiem, przyswaja sobie natomiast codzienne ludzkie gesty i zachowania, próbując nadać im artystyczną wartość. Takie próby rzadko przynoszą ciekawy efekt, o czym można się było przekonać na spektaklu "Steak House" [na zdjęciu] stworzonym przez głośnego szwajcarskiego choreografa Gillesa Jobina. Na maleńkiej przestrzeni, imitującej mieszkanie pełne przedmiotów, zgromadził on sześć postaci. Każda z nich pochłonięta jest banalnymi domowymi czynnościami, nikt nie dostrzega drugiego człowieka. Jesteśmy tak zajęci sobą, że stajemy się niesłychanie samotni - tę myśl Gillesa Jobina odczytujemy po piętnastu mniej więcej minutach, ale przecież nie jest to konstatacja zbyt odkrywcza. Co gorsza, szwajcarski artyst

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 132

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

08.06.2005

Festiwale