"CYGANERIA", "TOSCA", "MADAME BUTTERFLY" - TO POZYCJE, NAJBARDZIEJ REPREZENTATYWNE DLA TWÓRCZOŚCI KOMPOZYTORSKIEJ GIACOMO PUCCINIEGO, POZYCJE KTÓRE UTRWALIŁY SIĘ W ŚWIATOWYM REPERTUARZE OPEROWYM. WŚRÓD BOGATEJ I CIĄGLE JEDNAKOWO POPULARNEJ TWÓRCZOŚCI PUCCINIEGO "DZIEWCZYNA Z ZACHODU" JEST POZYCJĄ PRAWIE WCALE NIE ZNANĄ. W POLSCE WYSTAWIANA BYŁA RAZ JEDEN W WARSZAWIE, W 1911 ROKU, W ROK PO PREMIERZE NOWOJORSKIEJ. Przebywając w 1906 r. W Nowym Jorku z okazji przygowywania "Manon Lescaut" przez Metropolitan Opera House, Puccini zapragnął napisać operę specjalnie dla tej sceny. Zafrapowany odmiennością kultury, egzotyką pieśni indiańskich, sięgnął po temat do sztuki Dawida Balasco "Dziewczyna ze Złotego Zachodu", granej wówczas, na scenie nowojorskiej. I w ten sposób powstał operowy western, opowiadający o losach grupy poszukiwaczy złota w kalifornijskiej osadzie. Swój wolny czas spędzają w barze, którego właścicielką jes
Tytuł oryginalny
Puccini po amerykańsku
Źródło:
Materiał nadesłany
Odgłosy