EN

19.05.2020 Wersja do druku

Przerwane Nowe Epifanie

"Maria Magdalena. Wykład o grzechu" w reż. Katarzyny Minkowskiej i "Boża krówka" Sławomira Narlocha i Ewy Mikuły w reż. Sławomira Narlocha w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, w ramach XI Festiwalu Nowe Epifanie. Pisze Zuzanna Liszewska-Soloch w portalu Teatrologia.info.

Na początku marca, tuż przed zamknięciem instytucji kulturalnych z powodu pandemii, mieliśmy okazję zobaczyć dwa bardzo różne premierowe spektakle w ramach teatralnego programu tegorocznej, 11. już, edycji Festiwalu Nowe Epifanie, zatytułowanej intrygująco i niepokojąco: "Nie dotykaj mnie". Pytania o miejsce kobiety a także dotyk w kontekście wiary i Kościoła niewątpliwe wzbudzają kontrowersje, przyciągają, prowokują, inspirują artystów, zwłaszcza w kontekście akcji me too oraz afer pedofilskich, i są bardzo ostatnio eksploatowane. Nie wszyscy zastanawiają się jednak co zrobić, by wyjść poza warstwę publicystyczną, naskórkową, poza aurę skandalu. Aspekty duchowe i wspólnotowe wydają się ważne dla twórców multidyscyplinarnego festiwalu (którego program obejmuje także wydarzenia muzyczne i kulinarne), odwołujących się wprost do "Listu do artystów" Jana Pawła II. "Maria Magdalena. Wykład o grzechu" w reżyserii Katarzyny Minkowskiej, spek

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Przerwane Nowe Epifanie

Źródło:

Materiał własny

Teatrologia.info

Autor:

Zuzanna Liszewska-Soloch

Data:

19.05.2020

Realizacje repertuarowe
Festiwale