EN

7.01.2008 Wersja do druku

Przejmująca baśń

"Rigoletto" w reż. Michała Znanieckiego w Operze Wrocławskiej. Pisze Daniel Cichy w Tygodniku Powszechnym.

Potwierdza się opinia, że Opera Wrocławska jest najgorętszą polską sceną operową. Znakomici śpiewacy związani z Metropolitan Opera, zgrabna interpretacja orkiestry pod batutą Ewy Michnik i niebanalna inscenizacja Michała Znanieckiego to atuty "Rigoletta". Od debiutu w mediolańskiej La Scali Znaniecki związany jest głównie ze scenami włoskimi. A te uznawane są za bardziej tradycyjne, chętnie żerujące na operowej konwencji, impregnowane na tendencje dramatyzacji i psychologizacji dzieł operowych silnie obecne w innych krajach. Polski reżyser szczególną atencją darzy śpiewaków, ostrożnie wskazując im cechy charakterologiczne bohaterów, ufając sile śpiewu i muzycznej intuicji artystów. Stąd we wrocławskiej produkcji mnogość teatralnych symboli i ozdobników scenicznych wypierała miejscami psychologiczną głębię libretta i obecne w nim napięcia. Widowiskowy trop inscenizacyjny jednak nie raził. Przedstawienie utrzymane w konwencji baśniowej, o d

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Przejmująca baśń

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Powszechny nr 1/06.01

Autor:

Daniel Cichy

Data:

07.01.2008

Realizacje repertuarowe