14.05.2015 Wersja do druku

Przegadany Chopin na orkiestrę kameralną

"Chopin bez fortepianu" Barbary Wysockiej i Michała Zadary w reż. Michała Zadary z Centrali, gościnnie w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Pisze Katarzyna Wysocka w Gazecie Świętojańskiej.

O skutkach nadmiernego rozczłonkowywania Fryderyka Chopina. Widzowie Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego mieli niebywałą okazję uczestniczyć w niebanalnym wydarzeniu artystycznym, jakim okazał się spektakl/performance "Chopin bez fortepianu" skomponowany przez Barbarę Wysocką, Bassema Akikiego i Michała Zadarę. W atmosferze wyjątkowości licznie przybyła do GTSu publiczność, w skupieniu, przysłuchiwała się potokowi słów i dźwięków wokół i na temat naszego największego kompozytora narodowego. Być może osobisty odbiór dzieła został nieco stłumiony przez okrzyki zachwytów recenzentów piszących o spektaklu, a być może sztuka duetu Wysocka&Zadara jest arcydziełem swoistym. Znakomity pomysł uczynienia Chopina bezdźwięcznym fortepianowo bohaterem przedstawienia oraz polemika z narodowymi mitami, w które "wkręcany" jest okazjonalnie oraz uroczyście autor etiudy c-moll zwanej "rewolucyjną", to koncepty warte uwagi i uważności. Pewnego rodzaju

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Przegadany Chopin na orkiestrę kameralną

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Świętojańska online

Autor:

Katarzyna Wysocka

Data:

14.05.2015

Realizacje repertuarowe