"Chopin bez fortepianu" Barbary Wysockiej i Michała Zadary w reż. Michała Zadary z Centrali, gościnnie w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Pisze Katarzyna Wysocka w Gazecie Świętojańskiej.
O skutkach nadmiernego rozczłonkowywania Fryderyka Chopina. Widzowie Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego mieli niebywałą okazję uczestniczyć w niebanalnym wydarzeniu artystycznym, jakim okazał się spektakl/performance "Chopin bez fortepianu" skomponowany przez Barbarę Wysocką, Bassema Akikiego i Michała Zadarę. W atmosferze wyjątkowości licznie przybyła do GTSu publiczność, w skupieniu, przysłuchiwała się potokowi słów i dźwięków wokół i na temat naszego największego kompozytora narodowego. Być może osobisty odbiór dzieła został nieco stłumiony przez okrzyki zachwytów recenzentów piszących o spektaklu, a być może sztuka duetu Wysocka&Zadara jest arcydziełem swoistym. Znakomity pomysł uczynienia Chopina bezdźwięcznym fortepianowo bohaterem przedstawienia oraz polemika z narodowymi mitami, w które "wkręcany" jest okazjonalnie oraz uroczyście autor etiudy c-moll zwanej "rewolucyjną", to koncepty warte uwagi i uważności. Pewnego rodzaju