Wydaje się konieczne przywrócenie Teatrowi Stremu działalności stricte teatralnej, a więc - zdecydowanie teatr, ale o szerokiej formule, działający w oparciu o istniejące już profesjonalne byty teatralne. Nowa instytucja z nową jakością - proponuje Witold Mazurkiewicz z Kopmpanii Teatr w sprawie przyszłości Teatru Stargo w Lublinie.
1. Czy powinien to być teatr, czy wielofunkcyjny ośrodek kultury? Kiedy ponad rok temu poproszono mnie o opinię na temat zagospodarowania i przyszłości Teatru Starego, moja koncepcja różniła się nieco od tego, co myślę dziś. Myślałem wtedy o Teatrze Starym jako o teatrze miejskim, teatrze popularnym, wielofunkcyjnym ośrodku teatralnym. Miał wtedy być miejscem między innymi dla Teatru Andersena, opierać się na jego profesjonalnym zespole uzupełnionym o innych artystów wspólnie tworzących stały zespół Teatru Starego (między innymi Kompania "Teatr") Wobec bezprzykładnego oporu dyrekcji Teatru Andersena koncepcja ta uległa ewolucji. Rozumiem wszakże chęć posiadania i budowania czegoś od podstaw, ale w tym przypadku nie ma to najmniejszego ekonomicznego sensu. Inne składowe tamtej pierwszej koncepcji pozostają w zasadzie takie same, a przypominając, że przedstawiłem tę koncepcję jako pierwszy, wszelkie podobieństwa u innych są jedynie, delikatn