EN

16.06.1991 Wersja do druku

Przeciw nieautentyczności

Eustachy {#os#45885}Rylski{/#}, autor jedne­go z najciekawszych debiutów prozatorskich ostatnich lat ("Stankiewicz. Powrót"), twór­ca już wystawionej w telewizji sztuki "Chłodna jesień", zapre­zentował w teatrze poniedział­kowym swój kolejny utwór - "Zapach orchidei" przezna­czony dla Kazimierza {#os#844}Kutza{/#}, który właśnie spektakl wyreży­serował w Krakowie. Rzecz jest pomyślana intrygu­jąco, ma wyraźnie dwie warst­wy: dotyczy materii polityki i tzw. filozofii życia, sposobu egzystencji. Obserwujemy tu właściwie grę trzech różnych postaw (ponieważ postać portu­galskiego dyplomaty, czy raczej pseudodyplomaty, stanowi po­zycję niejako pomocniczą). Główny bohater, Morawiecki, przewodniczący stowarzyszenia chrześcijańsko-narodowego, którego poznajemy najpierw jako purytanina i ascetę, przeżywa swoistą metamorfozę - nie tylko ulega nagle pokusie, ale za­czyna się nią, delektować, wy­bierze z pewną ostentacją nowy model życia, �

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Przeciw nieautentyczności

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo - przegląd kulturalny Nr 22

Autor:

Jerzy Bajdor

Data:

16.06.1991

Realizacje repertuarowe