1 Młodzi żyją dzisiaj intensywnie teatrem. Piszą sztuki, reżyserują, grają, kierują pracą scenek eksperymentalnych i stamtąd wynoszą doświadczenia, których nikomu nie mogą dać studia. Wstępując na wydział reżyserski już coś o swym zawodzie wiedzą, przystępując do pracy zawodowej już umieją wykazać się dorobkiem i znajomością rzeczy. Ich dyplomy, częściej niż do tej pory to bywało, ogląda widz w teatrze. Wymieniają między sobą poglądy teoretycznie i praktycznie, a odbywa się ten proces nie w obrębie miasta, środowiska artystycznego, kraju, wręcz w skali międzynarodowej. Festiwal przedstawień młodego teatru (bo już dawno ruch wyszedł poza ramy ochotniczych scen studenckich) stanowi przegląd z paru kontynentów. Dzisiaj młody Polak orientuje się w tym, co tworzy młody Japończyk, młody Amerykanin, czy Szwed. Sytuacja jest zdecydowanie różna od tej, w jakiej znalazło się poprzednie pokolenie - i oczywiście można z tym wiązać m
Źródło:
Materiał nadesłany
"Teatr" nr 24