31.03.2007 Wersja do druku

Promowanie przez kulturę

- Staramy się, żeby Kraków rzeczywiście był postrzegany jako kulturalna stolica Polski. By był teatrem ważnych wydarzeń artystycznych, które zainteresują mieszkańców i przyciągną turystów. Chcemy, by krakowska oferta kulturalna trafiała zarówno do osób, które zawsze się sztuką interesowały, ale także, by - poprzez zastosowanie zróżnicowanych i niekonwencjonalnych form wyrazu - poszerzała kręgi odbiorców - mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Rozmowa z prezydentem Krakowa prof. Jackiem Majchrowskim [na zdjęciu] przed IV Festiwalem Misteria Paschalia: To już czwarta edycja festiwalu Misteria Paschalia; czy znane są fakty świadczące, że jest to impreza, która przyciąga do Krakowa turystów teraz, kiedy jeszcze nie ma szczytu turystycznego? - O tym, że w Krakowie sezon turystyczny trwa na okrągło, świadczą rzesze turystów, które o każdej porze roku można spotkać na ulicach. Od kilku lat zabiegamy, by Kraków był miejscem ciekawym do odwiedzenia także w tzw. sennych turystycznie porach. Temu służy m.in. rozwijanie turystyki kulturalnej, organizowanie cyklicznych imprez artystycznych, które z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem mieszkańców i turystów. Jednym z takich wydarzeń jest festiwal Misteria Paschalia. Już pierwsza edycja festiwalu spotkała się z wysokimi ocenami krytyków. Pozytywne recenzje z pewnością przyciągnęły rzesze polskich i zagranicznych melomanów.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Promowanie przez kulturę

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 77

Autor:

Wacław Krupiński

Data:

31.03.2007

Festiwale