EN

2.01.2019 Wersja do druku

Projektowanie sytuacji

Kierownik literacki to taki kurator na poziomie instytucji, który czuwa nad poszerzaniem pola kontekstowego, a pedagog teatru jest kuratorem reprezentującym widza. Pilnującym relacji teatru z otoczeniem. Rozmowa z Dorotą Kowalkowską, Justyną Sobczyk i Sebastianem Świądrem

PIOTR MORAWSKI: Co robi pedagog teatru przy spektaklu? Przychodzicie na pierwszą próbę i co? SEBASTIAN ŚWIĄDER: Kiedy pedagog teatru jest zapraszany do pracy przy spektaklu, to zwykle jest jakiś nadzwyczajny powód. JUSTYNA SOBCZYK: Tym nadzwyczajnym powodem jest najczęściej obecność dziecka na scenie. ŚWIĄDER: Nie tylko dziecka. W moim przypadku dziecko rzeczywiście pojawiło się na początku współpracy z Eweliną Marciniak przy "Mapie i terytorium" (Teatr Wybrzeże, 2016), ale przy "Odysie" (Teatr Polski w Poznaniu, 2018) nie było to już dziecko, lecz po prostu widz. Chcemy do spektaklu wprowadzić widzów i potrzebny jest ktoś, kto się tym zajmie. To jest powód, by zaangażować do pracy w czasie prób kogoś, kogo zwykle na próbach nie ma i do kogo zespoły teatralne nie są przyzwyczajone. Przychodzi ktoś spoza grona osób - reżysera, dramaturga, scenografa, muzyka - które najczęściej na pierwszej próbie siedzą za stołem. W "Odysie" widzowie byli

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Projektowanie sytuacji

Źródło:

Materiał nadesłany

www.dwutygodnik.com nr 253

Autor:

Piotr Morawski

Data:

02.01.2019

Wątki tematyczne