EN

4.06.2015 Wersja do druku

Projekt "Rysa"

"Projekt P" Katarzyny Głowickiej i Sławomira Kupczaka w reż. Michała Borczucha w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Adam Suprynowicz w Dwutygodniku - Strona Kultury.

Polska opera potrzebuje eksperymentu jak powietrza. Jakkolwiek oceniać poszczególne odsłony "Projektu P", wniosły one do gmachu najważniejszej polskiej opery nowy rodzaj myślenia "Requiem dla ikony" zaczyna się niezwykle efektownie. Wizja rozdwojonej Jackie Kennedy, wygłaszającej idiotyczny monolog o robieniu bezy i rozbijającej przy tym z impetem o podłogę kolejne naczynia podawane przez sobowtórkę, uświadamia, że będziemy mieli do czynienia z postacią wepchniętą w popkulturowy szablon. To jeszcze jedna kobieca "ikona" na scenie Opery Narodowej, po niedawnej premierze "Powder Her Face" Thomasa Adsa. Przypomnę: bohaterką tego dzieła była rozwiązła księżna Argyll, której popularność zmieniła się w publiczne potępienie po głośnym procesie rozwodowym. Jacqueline Kennedy nie popełniła takiego błędu. Libretto Krystiana Lady pokazuje kobietę, która perfekcyjnie oddziela żółtka od białek, "rodzinę od rozumu, uczucie od ujęcia, poznanie od

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Projekt "Rysa"

Źródło:

Materiał nadesłany

Dwutygodnik - Strona Kultury / nr 160

Autor:

Adam Suprynowicz

Data:

04.06.2015

Realizacje repertuarowe