Funkcją teatru nie jest ilustrowanie tekstu. Przekaz taki wiązałby się tylko z przekazem wątku fabularnego, czasem z jego interpretacją, często zawężającą lub deformującą myśl autora czy ideę utworu. Oznacza bierną postawę teatru, spycha go do praktyk tylko warsztatowych, jest, jego programem minimum. Wyobraźnia autora i wyobraźnia realizatora są różne, jak różne są środki, którymi ją wyrażają. Budowanie dramatu scenicznego polega na złożonej pracy i godzeniu z sobą elementów obcych; realizuje się na scenie poprzez przenikanie w dramat sceniczny wartości podmiotu, czyli osobowości realizatora. Horyzonty i perspektywy teatru widzę w nowej konstrukcji zdarzeń scenicznych, w nowym języku przekazu teatralnego, w nowej funkcji przestrzeni scenicznej, wytyczającej kierunki działań. Jest to odkrywanie dalszych i nowych rejonów świata, gdzie zmienność jest dostrzegalna w całym systemie przeobrażeń przestrzeni scenicznej, w
Tytuł oryginalny
Problem teatru
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 11