EN

14.06.1978 Wersja do druku

Pozy i pozory

Redliński napisał w latach 70-tych pomieść "Konopielka" i "Awans" oraz sztuki teatralne "Czworokąt" (1976) i "Wcześniak" (1977). Główny temat jego twórczości - to proces przechodzenia od tradycyjnej kultu­ry wiejskiej do kultury nowoczes­nej. Ukazuje to i od strony przemian obyczajowych na wsi i od strony "wrastania" w miasto poszczególnych ludzi, rodem ze wsi. Pytanie jednak, czy autorowi udaje się spro­stać wymaganiom, które sobie na­rzucił. "Czworokąt" zwłaszcza wzbudził w krytykach uczucia mie­szane. Rzecz jest sceniczna: wyrazista konstrukcyjnie, pełna spięć, o żywym dialogu, kontrastu­jąca pewne ludzkie postawy. Wychodzi też naprzeciw zapotrze­bowaniu na współczesną realistyczną sztukę społeczno-obycza­jowa, zawierającą elementy komizmu i satyry a zarazem refleksję. Jednak przyjęta przez Redlińskiego egzemplifikacja trochę wisi w powietrzu. Zarzucano mu, że zamiast autentycz­nych problemów ukazuje raczej grę pozorów, a zamiast

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pozy i pozory

Źródło:

Materiał nadesłany

Poglądy Nr 11

Autor:

Renata Zwoźniakowa

Data:

14.06.1978

Realizacje repertuarowe