Spektakle Teatru Dada von Bzdülöw "Le Sacre" i Teatru Automaton - "Seminaria Immanentnej Wiosny", to pierwsze wydarzenia rozpoczynającego się dzisiaj Festiwalu Wiosny.
Współczesny sens mitu ofiarniczego postanowił zweryfikować Leszek Bzdyl, wraz z tancerzami Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta Wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor z USA - Jeff Perec. "Le Sacre" (na zdjęciu), z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu "wielkiego dzieła", z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczoną zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę. 18 i 19 marca, Aula Artis WSNHiD, godz. 20:00 *** Seminaria immanentnej wiosny Teatr Automaton