Najbardziej oczekiwany spektakl tegorocznego Festiwalu Wiosny - "Amour, acide et noix" [na zdjęciu]Daniela Léveillé - już w niedzielę wieczorem na deskach Teatru Wielkiego. Na scenie zatańczy czterech nagich mężczyzn. A o wciąż budzącej kontrowersje nagości w sztuce porozmawiają uczestnicy dyskusji po spektaklu.
"Amour, acide et noix" z 2001 r. ukazuje czterech tancerzy - a raczej ich nagie ciała - absolutnie oddane w tańcu. "Nagość jest tutaj jedyną możliwą drogą do odczytania treści zapisanych w ciele, drogą do granic szczerą i pozbawioną fałszywej skromności minimalistycznych form w sztuce" - czytamy w zapowiedzi spektaklu wybitnego kanadyjskiego choreografa. "Zarówno mięśnie i tkanki jak i woda, oddech, czy energia, to wszystko służy przekazaniu emocji i refleksji związanych głównie z odosobnieniem czy osamotnieniem człowieka" - piszą twórcy spektaklu. "Amour, acide et noix" uważany jest za najważniejsze dzieło Léveillé. Od dnia jego premiery w 2001 r. Kanadyjczyk stał się jednym z najbardziej cenionych choreografów na świecie. A najważniejszym "materiałem" jego prac stało się nagie ludzkie ciało, pozbawione indywidualnych cech, sprowadzone do roli obiektu prawie klinicznego. Publiczność Teatru Wielkiego zobaczy w niedzielę także inne dz