Polski Teatr Tańca wspólnie z Balleto di Roma (Włochy), Derida Dance Center (Bułgaria), Companhia de Dança de Almada (Portugalia), ICK (Niderlandy) oraz Magenta Consultoria (Hiszpania) analizują obowiązujący program nauczania, sytuację profesjonalistów tańca na rynku pracy oraz zmiany, jakie dotknęły środowisko tańca w Europie w ciągu ostatnich 20 lat.
Najważniejszym wyzwaniem, jakie stoi przed przedstawicielami instytucji partnerskich zaangażowanych w projekt Up2Dance jest potrzeba aktualizacji programu nauczania oraz prowadzenia warsztatów tańca w oparciu o najnowsze trendy. Taniec w południowo-wschodniej Europie jest nadal ściśle kojarzony z baletem klasycznym, co powoduje, że języki tańca współczesnego napotykają bariery w przeniknięciu zarówno do świadomości praktyków tańca jak i publiczności. Ukształtowani w oparciu o tradycyjne metody nauki warsztatu, profesjonaliści tańca muszą mierzyć się z nowymi metodykami i językami, które nie zawsze komponują się z ich dotychczasową praktyką. Sytuacja w Europie nie jest jednorodna, kraje na północy Europy przeszły zmianę na "współczesny język" niemalże w całości i wytyczają kierunki krajom na południu, które nie zaimplementowały jeszcze nowego języka tańca w odniesieniu do systemu edukacji, kształtowania warsztatu tancerza oraz nie wpro