Poznań należy do grona miast, które ubiegają się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Przypadnie on w 2016 r. polskiemu i hiszpańskiemu miastu. W 2010 r. poznamy polskiego kandydata do tytułu.
Zdobycie tytułu oznacza m.in. łatwiejszy dostęp do funduszy unijnych i promocję za granicą. Wyczuła w tym interes łódzka Agencja Wydarzeń Artystycznych "Pro Cinema" i wykupiła domenę poznan2016.pl oraz analogiczne domeny z nazwami niektórych konkurentów Poznania: Torunia i Gdańska. Oznacza to, że gdyby Poznań chciał się promować przy użyciu adresu poznan2016.pl, musiałby wykupić domenę. W rozmowie z dziennikarzem toruńskiego dodatku do "Gazety Wyborczej" szef Pro Cinema Sławomir Fijałkowski przyznaje, że nie kupił domeny dla pieniędzy, tylko by wykorzystać ją w projekcie artystycznym dla młodzieży. Nie wyklucza jednak, że jeśli toruński magistrat zwróci się do jego firmy, weźmie pod uwagę jego ofertę. Domena z rozszerzeniem "pl" ma dużą wartość promocyjną, ze względu na popularność kończących się tak adresów. Toruń na razie rozwiąże problem, używając adresu torun1016.eu Co na to poznańskie władze miejskie? Wygląda na to, �