Tradycyjny poznański koziołek ułożony z elektronicznych pikseli [na zdjęciu] będzie promował Poznań jako miasto ubiegające się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 roku. W poniedziałek zaprezentowano oficjalne logo i stronę internetową projektu.
Logotyp został wybrany w dwuetapowym konkursie. W pierwszym - otwartym - komisja konkursowa nie wskazała zwycięzcy. Drugi etap przeznaczony był dla profesjonalnych agencji, spośród ich ofert wybrano pracę firmy Man at Work. Autorzy projektu chcieli zawrzeć w nim tradycyjne elementy związane z poznańskimi koziołkami i nowoczesną formę, jaką są piksele. "Logo jest na tyle uniwersalne, by móc je odnieść do różnorodnych treści, jakie niesie za sobą projekt, a jednocześnie nawiązuje do symboli, które mają znaczenie dla poznaniaków, stąd koziołek i kolor niebieski" - tłumaczył Prezes Agencji Man at Work, Tomasz Hilt. Jak zauważył, elektroniczny format logo pozwala na jego dowolne wykorzystanie zarówno w materiałach promocyjnych, jak i w gadżetach. W 2016 roku stolicami kultury będą dwa miasta - jedno polskie i jedno hiszpańskie. Poznań jest jednym z kilku polskich miast ubiegających się o ten tytuł, obok Łodzi, Wrocławia, Lublina, Warszaw