18 i 19 listopada w Starym Browarze/Studio Słodownia +3 odbędzie się kolejna odsłona projektu "Old Music New Dance".
"Mr. Instrument Instrument przedstawia: Wielka Inwencja na spragnione theorbo, uśpiony kontrabas i cztery tancerki" w choreografii Małgorzaty Haduch Kluczem do naszych poszukiwań jest wsłuchiwanie się w muzykę barokową oraz swobodnie improwizowaną (free improvised music); wsłuchiwanie się w ciszę oraz w ciało. Myślenie dźwiękiem barokowym zbliża nas do zagadnień kontrapunktu czyli wielości linii melodycznych o specyficznej niezależności - konceptu rozwiniętego w renesansie, a powszechnie praktykowanego w muzyce barokowej. W szczególności interesuje nas tu inwencja, forma muzyczna datowana na XVI wiek - krótki utwór muzyczny nie podlegający ustalonym kategoriom, charakteryzujący się nieokreśloną konstrukcją. W jaki sposób zdefiniowana jest w takim razie kompozycja? Które czynniki decydują o jej formie? Gdzie przebiega granica zdefiniowania i wolnej interpretacji i czy jesteśmy w tym kontekście w stanie określić granice spontaniczności? Ponad