Mikrofestiwal muzyki dawnej z ambicjami powraca. Od dzisiaj przez ponad tydzień Poznań Baroque zagości w przestrzeniach Centrum Kultury Zamek i Teatru Polskiego.
Bardzo trudno jest uatrakcyjnić odbiór muzyki poważnej. Wykonywanie muzyki barokowej można porównać do uprawiania archeologii: zajmujemy się czasem minionym. Jednak w granicach dat możemy pozwolić sobie na coraz to dalej idące, wręcz ekscentryczne interpretacje. Poznań Baroque stawia zatem na ekscentryczne i nieortodoksyjne ujęcia. Co prawda muzykolodzy i historycy muzyki mogą czuć się oburzeni - lecz trudno! Festiwal bardziej koncentruje się na tym, jak muzykę dawną odbierają i czują obecnie aktywni wykonawcy, czyli - co mówi nam o baroku nie podręcznik, a codzienna praktyka muzyczna w XXI wieku. Poznań Baroque to impreza kameralna i realizowana w ramach skromnego budżetu, więc w przeciwieństwie do Teatru Wielkiego nie może sobie pozwolić na wyprodukowanie pełnowymiarowej opery. W tym roku prezentuje jednak intrygujące spojrzenie na historyczne kulisy powstania tej formy muzycznej. Do kwestii dróg wiodących do opery w eklektyczny sposób podch