Jak z zapisanego dramatu rodzi się spektakl? I jak wygląda niekompletny - obrany ze scenografii i kostiumów? Teatr Polski w weekend zaprasza widzów na czytania sceniczne dramatów, które znalazły się w finale 6. konkursu Metafory Rzeczywistości.
Pięć kobiet i jeden mężczyzna. Trzy dramatopisarki, dwie reżyserki i jeden reżyser. I aktorzy. Bez nich nie byłoby spotkania z publicznością. A przecież o to spotkanie także tutaj chodzi. Bo finał Metafor Rzeczywistości to premiera w pół drogi twórczego procesu - gdzieś między próbą a gotowym spektaklem. Nagrodzony rok temu przez jurorów konkursu "Wieczny Kwiecień" Jarosława Jakubowskiego trafił na scenę Teatru Polskiego już dwa miesiące po konkursie, a docenione przez dziennikarzy "Zażynki" Anny Wakulik w sezonie 2012/2013 obejrzeli nie tylko widzowie w Poznaniu., ale także widownia The Royal Court Theatre w Londynie. Jakie dramaty powalczą w tym roku o nagrody i możliwość zagoszczenia na scenie na dłużej? "Kwaśne mleko" Maliny Prześlugi, "Ene due rike fake" Marzeny Matuszak i "javen saste i bahtałe" (bądźcie zdrowi i szczęśliwi) Marty Sokołowskiej. Adaptacją sceniczną tekstów zajęli się kolejno Ula Kijak, Joanna Grabowiecka i Wojc