EN

29.03.1973 Wersja do druku

Pożądanie schwytane za ogon

TEATR Wielki wprowadził po raz pierwszy do repertuaru nie zna­ny jeszcze publiczności balet "Pożądanie" Grażyny Bacewicz. To ostatnie dzieło wybitnej kompozytorki, której przedwczesna śmierć nie pozwoliła dopisać ostatnich czte­rech minut zakończenia, olśniewa od początku do ostatnich taktów wart­kim strumieniem świeżej pomysło­wości brzmieniowej. Wyjątkowa zna­jomość ekspresji barw instrumental­nych, produkowanych z nerwową hoj­nością i niewyczerpaną inwencją tworzą tu ostro pulsującą mozaikę or­kiestrową, która ani na chwile nie zwalnia uwagi słuchacza. Muzyka "Pożądania" daleka jest jednak od rozpowszechnionych dziś, nużących katalogów efektów brzmieniowych. Te szybko zmieniające się następstwa epizodów dźwiękowych mają własną organizację, swoje akcje i reakcje, przyczyny i skutki, funkcjonują jak doskonały mechanizm. Stylistycznie ta muzyka ukazuje interesujący i za­dziwiająco jednolity

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pożądanie schwytane za ogon

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Wieczorny nr 75

Autor:

Janusz Ekiert

Data:

29.03.1973

Realizacje repertuarowe