EN

20.08.2019 Wersja do druku

Powtórka z rozrywki

"Magnolia" wg Paula Thomasa Andersona w reż. Krzysztofa Skoniecznego we Wrocławskim Teatrze Współczesnym. Pisze Michał Centkowski w Newsweeku.

Reżyser wrocławskiej "Magnolii", inspirowanej filmem Paula Thomasa Andersona o poszukiwaniu miłości przez ludzi samotnych, pogubionych i emocjonalnie upośledzonych, wykorzystał na scenie cały arsenał środków współczesnego teatru. Jest więc głośno, widowiskowo i multimedialnie. Fabien Lede zbudował mroczny, futurystyczny świat skąpany w neonowym świetle, przywodzący na myśl telewizyjne studio pełne ekranów. I właśnie scenografia wraz z sugestywną muzyką Wojtka Urbańskiego stanowi najmocniejszy element wrocławskiego przedstawienia. Niestety, w tym świecie nic do końca odnajdują się aktorzy. Rozdarci między psychologicznym realizmem, mechaniczną choreografią i komiksową zgrywą niepotrzebnie silą się na dekonstrukcję scenicznego świata. Najciekawsze, najbardziej konsekwentnie zbudowane postaci wykreowali Jerzy Senator w roli podstarzałej gwiazdy dziecięcego show rozpaczliwie walczący o powrót na szczyt i Piotr Łukaszczyk jako prostolinijny str

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Powtórka z rozrywki

Źródło:

Materiał własny

Newsweek Polska nr 34/19/25-08-19

Autor:

Michał Centkowski

Data:

20.08.2019

Realizacje repertuarowe