EN

22.10.2014 Wersja do druku

Powrót z Moskwy

"Dzienniki Majdanu" to bodaj najważniejszy tekst, jaki powstał o ukraińskiej rewolucji. - W pewnym sensie my wszyscy nie tak dawno wróciliśmy z Moskwy. I zrozumieliśmy, że choć kochamy nasz kraj, to zapomnieliśmy jego języka - ktoś pomógł nam go zapomnieć - mówi
Natala Worożbyt w Teatrze.

W dniach 22-24 maja w Londynie zaprezentowano sztukę Natali Worożbyt napisaną wraz z Andrijem Majem - "Maidan: Voices from the Uprising" ("Majdan: głosy z powstania") - angielską wersję "Szczodennyków Majdanu" ("Dzienników Majdanu"). Sceniczne czytanie tekstu odbyło się w dobrze już znanym ukraińskim dramaturgom teatrze Royal Court, który od pół wieku specjalizuje się w światowej dramaturgii współczesnej. Reżyserem czytania scenicznego była kierowniczka artystyczna teatru Vicky Featherstone. Jak by nie patrzeć, sztuka dokumentalna "Maidan: Voices from the Uprising" odniosła sukces jako jeden z elementów wojny informacyjnej, którą przeciw Ukrainie rozpętała Rosja. Dramat napisano na podstawie relacji uczestników Rewolucji Godności, zarejestrowanych zimą bezpośrednio na Majdanie Niepodległości. Zebrany materiał został potem spisany przez wolontariuszy, uczestników projektu "Ukraińska nowa dramaturgia" - powstało z niego ponad trzysta stron tekstu.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Powrót z Moskwy

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 10

Autor:

Nadija Sokołenko

Data:

22.10.2014

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe