"Powder Her Face" Thomasa Adesa w reż. Mariusza Trelińskiego w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Iwona Karpińska w portalu Cameral Music.
Na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie w dniu 19 maja 2015 roku mogliśmy obejrzeć ostatni spektakl "Powder Her Face" z najnowszej premiery tego teatru, która powstała w koprodukcji z Teatrem La Monnaie w Brukseli. Kompozytorem tej kameralnej opery, jest Thomas Ades i zadziwiające dla mnie jest to, że już w wieku zaledwie 24 lat stworzył utwór współczesny , ale pełen harmonii, wyrafinowania, zmysłowości, a przede wszystkim tak genialnie zaplanowany i przemyślany. W muzyce słychać było sarkazm, ironię, ból, rozdarcie, rozczarowanie... Do swojej kompozycji Ades wplótł "Śmierć i dziewczynę" Schuberta, tanga Gardela i Piazzolli, ale w taki sposób, że odnosiło się wrażenie, iż muzyka, którą on sam skomponował jest trzonem opowiadającym historię bohaterów, a te zapożyczenia słychać jakby z radia, czy też są grane np. przez inną orkiestrę na balu, czy towarzyskim spotkaniu, co dało to efekt obserwacji toczącego się prawdziwego