EN

18.11.2013 Wersja do druku

Postkryzysowo

Do Teatru Nowego w Poznaniu wraz z dyrektorem artystycznym Piotrem Kruszczyńskim zawitało młodsze pokolenie polskich twórców teatralnych. Z pewnością nie jest to przypadek, że wszystkie przedstawienia w showcasie Teatru Nowego krytycznie traktują społeczeństwo. I że w trzech z czterech przedstawień również kościół odgrywa istotną rolę - pisze Anja Quickert w Theater heute.

"Teatru nie sposób robić w oderwaniu od miejsca", deklaruje Piotr Kruszczyński i opiera się na stylowym drewnianym krześle. 46-latek od września 2011 kieruje Teatrem Nowym w Poznaniu, sceną przywiązaną do tradycji, posiadającą duże grono miłośników wśród dobrze sytuowanego mieszczaństwa w starszym wieku. Frekwencja jest tu tradycyjnie wysoka, Urząd Marszałkowski dofinansowuje teatr w kwocie siedmiu milionów złotych (ok. 1,67 mln euro), a samo miasto Poznań zalicza się do najlepszych pod względem gospodarczym miejsc w Środkowej i Wschodniej Europie. Wskaźnik bezrobocia oscyluje w okolicach zera. Dla dyrektora, który swój artystyczny profil ukształtował w miejscu kryzysu, brzmi to jak ekstremalnie trudne warunki pracy. Inspiracja Wałbrzych Jeszcze niedawno nazwisko Kruszczyńskiego, rodowitego Poznaniaka, łączone było z niegdyś górniczym miastem Wałbrzychem, położonym na dolnośląskiej prowincji, którego ekonomiczna i społeczna nędza po

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Postkryzysowo

Źródło:

Materiał nadesłany

Theater heute, 11/2013

Autor:

Anja Quickert, przekł. Iwona Nowacka

Data:

18.11.2013