Festiwal "re_wizje/romantyzm" w Krakowie omawia Anna R. Burzyńska w Tygodniku Powszechnym.
Chór w I części "Dziadów" daje Guślarzowi osobliwą radę: "Szukaj umarłych pośród nas żywych". Podążenie za tą wskazówką w interpretacji tekstów romantycznych okazuje się dziś znacznie bardziej owocne niż droga odwrotna - próby obdarzania życiem martwych symboli. Podobnie jak podczas omawianego tu wcześniej festiwalu baz@rt, także i w ramach Re_wizji studenci i absolwenci wydziału reżyserii sami wybierali teksty, nad którymi zamierzali pracować, co zapewne przesądziło o ich bardzo osobistym stosunku do sztuk i ich autorów. Uderzającą cechą festiwalowych przedstawień była bowiem śmiałość, z jaką ich twórcy, nie zatrzymując się na rafach języka i historycznego tła, docierali do sedna utworów. Szczególna wrażliwość i kontekst działalności romantycznych dramatopisarzy przesądza zarazem o uniwersalności, jak i daleko idącej subiektywizacji ich dzieł. Oba te aspekty zostały wydobyte przez młodych reżyserów. Paweł Passini