EN

29.12.2017 Wersja do druku

Pomagam przejść przez most

- Warsztaty są autorskie. To, co ważne dla reżysera, widać w przedstawieniu, reżyser mówi o tym również w wywiadach przed premierą. Ale świadomość reżyserów o warsztatach jest niewielka. Sytuacja się poprawia, ale jeszcze wiele czasu musi minąć, żeby pedagog teatru był w teatrze oczywistą funkcją, żeby nie był postrzegany jako ktoś, kto objaśnia innym spektakle - mówi Weronika Łucyk w kolejnej rozmowie wokół Konkursku Klasyka Żywa.

Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej "Klasyka Żywa" jest organizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego od 2015 roku. Konkurs zrodził się z nadziei wzmocnienia teatralnego dialogu z przeszłością. Jego celem jest zwrócenie uwagi twórców, a co za tym idzie - widzów, na dzieła klasyków polskiego dramatu oraz na teksty dawne, znane jedynie wąskiemu gronu specjalistów. Zapewne właśnie dlatego spektaklom zgłaszanym do kolejnych edycji Konkursu częstokroć towarzyszą rozmaite działania okołospektaklowe (warsztaty, wykłady, debaty itp.), które umożliwiają publiczności jeszcze bardziej intensywny kontakt z klasyką. Zapraszamy Państwa do lektury kolejnej rozmowy z badaczami oraz pracownikami instytucji kultury, w których podejmujemy próbę odpowiedzi na pytanie, przed jakimi wyzwaniami stoi widz repertuaru klasycznego oraz mapujemy działania edukacyjne w Polsce. ** Hubert Michalak: Twoja droga do obecnego stanowiska w

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Hubert Michalak

Data:

29.12.2017

Wątki tematyczne