"Sala Królestwa" Tomasza Śpiewaka w jego reżyserii oraz "Kariera Romualda S." Jana Czaplińskiego w reż. Piotra Ratajczaka w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu. Pisze Witold Kociński w Śląsku.
Tomasz Śpiewak - dramaturg, tłumacz, autor adaptacji - to jeden z najbardziej utalentowanych twórców współczesnego polskiego teatru. Widzowie Teatru Zagłębia w Sosnowcu znają go, jako autora głośnej sztuki "Koń, kobieta i kanarek" wyreżyserowanej perfekcyjnie przez Remigiusza Brzyka, nagrodzonej prestiżowym Laurem Konrada Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej "Interpretacje" w Katowicach (2014 r.). Wcześniej obaj twórcy (R. Brzyk - reżyseria, T. Śpiewak - adaptacja) zawojowali publiczność znakomitym "Korzeńcem" według powieści Zbigniewa Białasa. "Korzeniec" przyniósł Teatrowi Zagłębia godne miejsce w czołówce polskich scen. Trudno się dziwić, że Tomasz Śpiewak postanowił zadebiutować, jako reżyser, właśnie w Sosnowcu. Zrealizował tu własną sztukę "Sala Królestwa" [na zdjęciu]. Jej bohaterami są Świadkowie Jehowy. Wszyscy ich znamy, bo trudno znaleźć drzwi, do których nie zapukali, ale tak naprawdę kompletnie nas nie inter