W poniedziałkowy wieczór przyjrzymy się kosztom wystawienia spektaklu i zastanowimy się, czy koprodukcje są opłacalne.
Kurczą się budżety największych scen operowych świata. Zmniejsza się liczba premier. Odwoływane są spektakle. Wypowiadane są etaty. Jednocześnie opera wciąż pozostaje jedną z najbardziej dyskutowanych form sztuki - by wspomnieć ubiegłoroczne protesty przeciwko wystawieniu w Metropolitan Opera w Nowym Jorku "Śmierci Klinghoffera" Johna Adamsa czy kontrowersje wokół "Don Giovanniego" Mozarta w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. W audycji "O wszystkim z kulturą" - wraz z Markiem Weissem (dyrektorem naczelnym i artystycznym Państwowej Opery Bałtyckiej) oraz dziennikarzami: Jackiem Marczyńskim ("Rzeczpospolita", "Ruch Muzyczny") i Aleksandrem Laskowskim (Dwójka) - wyjaśnimy co do dzieje się w europejskich i amerykańskich Operach, przyjrzymy się budżetom naszych teatrów i porozmawiamy o tym, ile kosztuje dziś O/opera? O kosztach międzynarodowych koprodukcji opowie Hanna Trzeciak, zastępcę dyrektora naczelnego do spraw finansowych Teatru Wielkiego Op