Poznański "Książę Niezłomny" charakteryzuje się wyjątkową atmosferą orientalności. Tworzy ją muzyka, sposób poruszania się aktorów, oświetlenie... Nie zmieniając przestrzeni scenicznej - wielkiego basenu - potrafimy bez problemu "odnaleźć się" w kolejnych miejscach - najpierw na polu walki, później w pałacu, wreszcie ogrodzie (...) Spektakl zrywa z myśleniem o Fernandzie jako naśladowcy Chrystusa - dla nas jest on fanatykiem. Historia podobna do przypowieści została zmieniona na drastyczne obrazy, które trafiają do widza poprzez złamanie stereotypu, jakim stała się postać księcia. Poznajemy człowieka jednoznacznie złego, przyczynę śmierci wielu niewinnych (!) ludzi, nietolerancyjnego przywódcę. Jest to odniesienie do walk zbrojnych na Bałkanach i Bliskim Wschodzie, których my - ludzie Zachodu, staramy się nie zauważać (tak można by tłumaczyć orientalną ramę spektaklu, podsycaną światłami Pawlika i muzyką Mykietyna). Książę utwie
Tytuł oryginalny
Polski "Niezłomny"
Źródło:
Materiał nadesłany
Głos Wielkopolski nr 122