Teatralny festiwal w Madrycie, organizowany w marcu, nie ma większej tradycji, ani też znaczniejszego międzynarodowego rozgłosu. Podobnie zresztą jak współczesny teatr hiszpański, który mimo bogatego dorobku dramaturgicznego i historycznej tradycji - nie liczy się w swoim własnym kraju i w świecie. Na palcach jednej ręki można by wyliczyć zespoły teatralne, które działają stale z etatową obsadą i zagwarantowaną dotacją. Madryt, wielomilionowa stolica, mimo pięknego, reprezentacyjnego gmachu teatru, opery i baletu - nie ma własnego zespołu operowego. Za to rokrocznie występują tu gościnnie najwybitniejsze teatry operowe świata z nowojorską Metropolitan Operą, mediolańską La Scalą, Teatrem Bolszoj z Moskwy, operą hamburską, wiedeńską czy paryską, wraz z największymi gwiazdami sztuki wokalnej. Myśl ożywienia życia teatralnego w stolicy towarzyszyła również hiszpańskiemu Ministerstwu Kultury i władzom municypalnym Madry
Tytuł oryginalny
Polski Calderon w Madrycie
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 8