O spektaklach VIII Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje w Katowicach pisze Katarzyna Janowska w Polityce.
Najważniejsze pytania o to, kim jesteśmy, jacy jesteśmy i jaki jest nasz kraj, padają dziś nie w literaturze czy kinie, ale w teatrze. Artyści z innych dziedzin sztuki będą musieli przyśpieszyć kroku, by dorównać twórcom teatralnym w opisie współczesności. Ósmy Katowicki Festiwal Sztuki Reżyserskiej "Interpretacje" pokazał, że twórcy teatralni interesują się polityką. Mocują się z polską historią, badają, jak człowiek radzi sobie w konfrontacji z nastawionym na sukces i zysk światem. Nie boją się wytrącać widza z bezpiecznej jazdy po szynach zbudowanych z wygodnych wyobrażeń o świecie. O główną nagrodę festiwalu, laur Konrada Swinarskiego, ubiegały się przedstawienia z Wałbrzycha ("...córka Fizdejki" Jana Klaty), z Kalisza ("Woyzeck" Mai Kleczewskiej), z Bydgoszczy ("Plastelina" Grzegorza Wiśniewskiego), z Łodzi ("Śmierć komiwojażera" Jacka Orłowskiego), z Krakowa ("Auto da fe" Pawła Miśkiewicza). W Katowicach można było przyjr