O Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie pisze Michał Centkowski w dwutygodniku.com.
Tegoroczny Kontrapunkt pokazał jasno: polski teatr, skupiony wciąż głównie na kwestiach historycznych i rewizji tożsamości narodowej, skazuje się na prowincjonalność. Historia, naród, religia. Oto tematy, wokół których wciąż koncentrują się twórcze poszukiwania artystów prezentujących swoje spektakle w ramach 49. Międzynarodowego Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2014. Szczeciński festiwal ma w sobie coś interesującego. I nie idzie tu wyłącznie o fenomen długowieczności. Niezwykle pojemna formuła konkursowa, mieszcząca obok siebie zarówno najważniejsze realizacje z tzw. głównego nurtu, jak i dokonania teatru poszukującego, eksperymentalnego, teatru formy, umożliwia refleksję nad kondycją i rolą teatru polskiego, nad tematami organizującymi wyobraźnię twórców i publiczności w perspektywie tego, co dzieje się w teatrze europejskim. A to mimo rosnącej liczby festiwali teatralnych opatrzonych przymiotnikiem "międzynarodowy"