EN

17.10.2016 Wersja do druku

"Polowanie na czarownice"

"Polowanie na czarownice" w choreografii Cathy Marston w Operze na Zamku w Szczecinie. Pisze Alison Kent w Dance Europe.

Kilka wieków temu w Europie strach przed czarami doprowadził do polowań na czarownice i egzekucji. Ponad 70% oskarżonych to kobiety, głównie wdowy i stare panny, za którymi nie miał się kto wstawić. Anna Gőldi jest uznana za ostatnią czarownicę w Szwajcarii. Była torturowana i następnie stracona przez ścięcie w 1782 roku w Glarus, a 226 lat po swojej śmierci, w 2008 roku uniewinniona przez szwajcarski parlament. Zainspirowana tą historią Cathy Marston, będąca w tym czasie dyrektorem artystycznym baletu w Bern, we współpracy z reżyserem i dramaturgiem Edwardem Kempem, po raz pierwszy wystawiła oparty na tych wydarzeniach spektakl trzy lata temu w Szwajcarii. Angielska premiera miała miejsce miesiąc później w Londynie w Linbury Studio Theatre. Pochodząca z biednej rodziny czterdziestosześcioletnia Anna wstępuje na służbę jako pokojówka w domu rodziny Tschudi w Glarus. Rok później jest zwolniona pod zarzutem wrzucenia igieł i gwoździ do szklanki

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Balet Opery na Zamku "Polowanie na czarownice" Szczecin, Polska

Źródło:

Materiał nadesłany

Dance Europe nr 207, czerwiec 2016

Autor:

Alison Kent

Data:

17.10.2016

Realizacje repertuarowe