EN

11.11.2011 Wersja do druku

Polieukt albo mit męczennika

"Polieukt" w reż. Jorge Lavelli'ego Warszawskiej Opery Kameralnej w Teatr Capitole w Tuluzie. Pisze R. Pénavayre.

Francuska premiera opery "Polieukt" polskiego kompozytora Zygmunta Krauze odniosła znaczący sukces u publiczności tuluzańskiego teatru Capitole. Samo dzieło jest krótkie (80 minut), wykonywane bez antraktów, ale zachowało w swej dramaturgii te istotne elementy, które pozwoliły tragedii Corneille'a pod tym samym tytułem {"Polyeucte") osiągnąć powodzenie. Kompozytor i libreciści współczesnej wersji kładą akcent na homoseksualne więzi łączące Polieukta i Nearka, stanowiące fakt historyczny, gdyż w czasach Corneille'a nie było mowy o podejmowaniu takich tematów.... I dlatego splot wydarzeń dramatycznych staje się nagle jasny, a losy czwórki bohaterów przeżywających zakazaną miłość (Polieukt, Neark, Paulina i Sewer) nadają zupełnie inną wymowę poszukiwaniu męczeństwa przez kochanków. Jorge Lavelli doskonale odczytuje partyturę i ożywia bohaterów, traktując ich przenikliwie i z wrażliwością które cechują tego wielkiego artystę. Wykonawcy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Polieukt albo mit męczennika

Źródło:

Materiał nadesłany

Voix du Midi

Autor:

R. Pénavayre

Data:

11.11.2011

Realizacje repertuarowe