Biały ekran zamiast kurtyny. Na ten ekran rzuca Szajna przed każdym aktem zdjęcia dokumentalne z obozów zagłady. Monstrualnie powiększone, makabryczne. Jeszcze bardziej dramatyczną wymowę ma druga, wewnętrzna kurtyna. Kurtyna skomponowana z niezliczonej ilości fotografii więźniów, jedna obok drugiej, niby w kartotece "Politische Abteilung". Obozowe pole Szajny nie jest puste. Plątanina drutów pogłębia obraz sceniczny, a przełamane rury wzdłuż kulis sprawiają wrażenie obozowych słupów w doskonalej plastycznej transpozycji. Elementem szokującym i jakże scenicznym, jak efektownym plastycznie i jak bardzo dynamicznym stają się w tej scenerii taczki, Zwykłe żelazne taczki, przejeżdżające z potwornym hałasem i zgrzytem w poprzek sceny. Krążą po niej i nagle zatrzymują się, rzucone na środku czy z boku jakby w nieładzie, lub też ustawione równo ograniczają miejsce akcji, tworząc ścianę czy mur, zastępują sprzęty do�
Tytuł oryginalny
Pole dla Szajny!
Źródło:
Materiał nadesłany
Kultura