Jakie propozycje ma dla współczesnego widza brytyjski teatr, mogliśmy przekonać się oglądając "Zwycięstwo". W łódzkim Teatrze Powszechnym sztukę pokazał Howarda Barkera Teatr Współczesny z Wrocławia. Barker jest, obok Pintera i Stopparda, uznawany za najważniejszego dramaturga brytyjskiego. Posługuje się oryginalnym językiem i niebanalną konstrukcją. "Zwycięstwo" - w największym skrócie: dociekany jest tu sens zemsty i rewanżu oraz lojalności i wierności ideałom politycznym i moralnym - zbudowane jest według porządku chaosu. Barker zdaje się mówić, że skoro o chaosie opowiada (ideologicznym, mentalnym, obyczajowym), to uczynić powinien to w stosownej formie. Dramat nie rozwija się więc tutaj wyłącznie z przebiegiem fabularnym, ale mnoży swe obrazy jak roztrzaskany pryzmat. Każda z postaci przeżywa dramat osobistych wyborów. Barker przekonuje, że właściwie dobrych rozwiązań nie ma. Makiaweliczna postawa wdowy pragnącej pogrzebać szczą
Źródło:
Materiał nadesłany
Dziennik Łódzki, nr 21