Cykl "Wariacje z poetami" to najnowsza propozycja warszawskiego Teatru Studio. Pierwsza premiera tego cyklu to spektakl złożony z dwóch utworów: "Godzina, w której nie wiedzieliśmy nic o sobie nawzajem" - sztuka Petera {#au#716} Handkego{/#} z 1992 r. w reżyserii Zbigniewa {#os#5967} Brzozy{/#} i "Francis Bacon, czyli Diego Velazquez na fotelu dentystycznym" - poemat Tadeusza Różewicza z 1995 r. zainscenizowany przez Jerzego Grzegorzewskiego. Sztuka Handkego - choć obywa się bez słów! - niesie w sobie niesłychana głębię poetyckiego wyrazu. Jest to ciąg wizualnych przygód bohatera, który pewnego dnia znalazł się sam na sam z senną rzeczywistością placu nie znanego mu miasta. Przygląda się z zaciekawieniem z rzadka przemykającym przechodniom. Każdy z nich jest mocno zidywidualizowaną osobowością, która niesie określony ładunek energii i kryje w sobie jakąś tajemnicę. Mamy przechodniów młodych, pełnych życia, jak też dojrza�
Tytuł oryginalny
Poezja ciszy, poezja krzyku
Źródło:
Materiał nadesłany
Rzeczpospolita