Warszawski Teatr Studio w ramach cyklu "Wariacje z poetami" przygotował wieczór, na który złożyła się polska prapremiera dramatu Petera {#au#716} Handkego{/#} "Godzina, w której nie wiedzieliśmy nic o sobie nawzajem" i inscenizacja poematu Tadeusza Różewicza "Francis Bacon, czyli Diego Velazquez na fotelu dentystycznym". (Cykl ów dopełnić mają realizacje "Samoobrony" i "Końca pół świni" Helmuta Kajzara). Cztery utwory wystawione w Studio - oprócz rozmaitych powinowactw - łączyć ma "pewien rodzaj poetyckiego, odnawiającego spojrzenia na rzeczywistość". Dramat Handkego miał prapremierę w wiedeńskim Burgtheater w 1992 roku w reżyserii Clausa Peymanna, doczekał się też głośnej realizacji w Schaubuhne w Berlinie, której twórcą był Luc Bondy. Rozgrywa się on bez słów. Austriacki pisarz, dający chociażby w "Kasprze" wyraz swej niewierze w możliwość porozumienia się za pomocą języka, stworzył graniczną formę dramat
Tytuł oryginalny
Poeta na placu i na ringu
Źródło:
Materiał nadesłany
Odra (Wrocław)