Tym, którzy twierdzą, iż reżyser nie powinien mieć wielkiej władzy w operze, bo najważniejsza jest muzyka, należy zalecić obowiązkowe obejrzenie spektaklu "The Music Programme". To właśnie reżyser nadał temu utworowi życie. Wykreował własny, sceniczny świat, sam utwór traktując jako inspirujące tworzywo. Reżyser ten nazywa się Krzysztof {#os#8022}Warlikowski{/#}. Przyjazd młodej i pełnej wdzięku Roxanny {#au#2679}Panufnik{/#} spotkał się u nas z wielkim zainteresowaniem mediów. Nie mógłby liczyć na podobny rozgłos żaden równy jej wiekiem i dorobkiem polski kompozytor przed prapremierą swojej opery. Trudno nawet dociec, co zadecydowało o promocyjnym sukcesie: osobowość i inteligencja Roxanny Panufnik; fakt, że jest córką sławnego ojca; duma, iż nasza półrodaczka (po ojcu właśnie) odnosi sukcesy w świecie; czy to, co powinno liczyć się przede wszystkim - talent kompozytorki i wartość utworu. Jednoaktowa, ale dość rozbudowana opera
Źródło:
Materiał nadesłany
Rzeczpospolita nr 85