EN

6.11.1987 Wersja do druku

Podwójny sukces Czarnej Maski

Dwa wieczory premierowe prezentujące w jednej ob­sadzie wystawianą w Pol­sce po raz pierwszy operę Krzysztofa Pendereckiego "Czar­na maska", stały się niezwykłym sukcesem tak kompozytorskim jak i wykonawczym. W obecno­ści twórcy, poznańska publicz­ność przez ponad 15 minut wi­watowała wyrażając swe uzna­nie dla zespołów Teatru Wiel­kiego i realizatorów, a także bardzo dziś w świecie muzycz­nym popularnego kompozytora, który swe trzecie po "Diabłach z Loudun" i "Raju utraconym" dzieło operowe złożył z powo­dzeniem w ręce szefa poznań­skiego Teatru Wielkiego, Mie­czysława Dondajewskiego. Nie przesadzę w stwierdzeniu, iż polska premiera dzieła Pen­dereckiego stała się najwięk­szym sukcesem Teatru Wielkie­go za dyrekcji Mieczysława Dondajewskiego, a więc w cią­gu 8 lat. Nie pamiętam tak rów­nej, stojącej na bardzo wyso­kim poziomie realizacji, w któ­rej wszystkie elementy, a więc reżyseria, scenografia, kierow­nictwo muzyczne

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Podwójny sukces Czarnej Maski

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Poznańska nr 260

Autor:

Wojciech A.Krolopp

Data:

06.11.1987

Realizacje repertuarowe