EN

30.09.2019 Wersja do druku

Podejrzenia zastygłe w porcelanie

"The Silent House" Saye Theatre z Iranu na XVIII Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy. Pisze Wiktoria Raczyńska w portalu Bydgoszcz Inaczej.

"The Silent House" irańskiego Iran Saye group w reżyserii Mehdi Mashhoura wystawiony na Festiwalu Prapremier w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, wcale nie jest taki milczący. Cisza spowija go jedynie z pozoru, bo w rzeczywistości jego mieszkańcy, aż krzyczą od wzajemnych oskarżeń, podejrzeń i drażniącej monotonii. Powtarzalność codziennych czynności powoli doprowadza do szału, zarówno samych bohaterów - Benjamina i Minę, jak i publiczność. I to stanowi o największym sukcesie obojga aktorów - praktycznie niemy obraz, który za ich sprawą przenika na wskroś. Daje mnóstwo powodów do autorefleksji, a wręcz zawstydza, bo chyba w każdym związku nie/obecna jest chęć zrozumienia racji tej drugiej strony i zbudowania kompromisu. Znajome jest nam też nieodparte uczucie braku kontroli nad życiem, które w spektaklu tak wymownie uświadamia nam Benjamin. Mina, w zaawansowanej ciąży, o twarzy laleczki z saskiej porcelany i robotycznych ruchach przygotowuje posi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Podejrzenia zastygłe w porcelanie

Źródło:

Materiał nadesłany

bydgoszczinaczej.pl

Autor:

Wiktoria Raczyńska

Data:

30.09.2019

Festiwale