EN

16.04.2008 Wersja do druku

Pod pękniętą, szarą ścianą

"Antygona" w reż. Bogdana Cioska na Scenie dla dorosłych Teatru Groteska w Krakowie. Pisze Joanna Targoń w Gazecie Wyborczej - Kraków.

Ta godzina z "Antygoną" w Grotesce nie jest ani ekscytująca, ani irytująca Jest szara jak betonowa ściana będąca tłem aktorskich działań. Ściana przynajmniej ma pęknięcie, spektakl - nie. Głównym jego nieszczęściem jest ogólność. Rozgrywa się w nieokreślonym miejscu i w nieokreślonym czasie, zawsze i wszędzie, porusza tzw. odwieczne i wiecznotrwałe problemy kondycji ludzkiej. Reżyser zamiast ciekawie pokazać sytuację ludzką, z której można by wysnuć ogólniejsze wnioski, zaprezentował Opowieść o Ludzkim Losie. Dużymi literami. Symbolicznie, metaforycznie, mitycznie i rytualnie. Antycznie i współcześnie. Pod szarą, pękniętą pionowo ścianą szara gromada. Żywi i martwi, aktorzy i lalki. Aktorzy ubrani współcześnie: spodnie, wojskowe buty, koszulki, płaszcze. W szarościach i czerniach. Ludzkiego wzrostu lalki manekiny prezentują się podobnie; tylko rysy mają zatarte, jednemu brakuje dłoni, inny zamiast łydki ma metalowy pręt. Ta p�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pod pękniętą, szarą ścianą

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków nr 89/15.04

Autor:

Joanna Targoń

Data:

16.04.2008

Realizacje repertuarowe